Wednesday, March 11, 2009

Ros til Nyrecancercentret på Rigshospitalet

Jeg har skrevet en kommentar i Berlingske i dag.
Den handler om mit vellykkede forløb på Center for nyrekræft på Rigshospitalet. Jeg roser det faste team på centret og måden, de har organiseret arbejdet på. Her er patientens behov og ønsker styrende. Jeg mødte altid de samme tre personer. De vidste alt om min situation. De indhentede oplysninger fra andre eksperter i stedet for, at jeg blev sendt rundt i systemet. Jeg fik medicinsk behandling på samme sted, jeg var blevet opereret. Noget ganske uhørt på andre hospitaler. Jeg følte mig oplyst, vidende og involveret. Aldrig blot en ting/patient, men Flemming. Det gode samarbejde mellem læge/sygeplejerske og patient - mig - bidrog i høj grad til, at jeg i dag kan kalde mig kræftrask.
Du kan læse kommentaren på:
http://www.berlingske.dk/article/20090310/kommentarer/703100067/

No comments: